W dniach 29 -31 maja uczniowie naszej szkoły pod kierownictwem pani Joanny Staciwy i opieką pań Karoliny Pietrusiewicz i Lidii Wydry wybrali się na wycieczkę turystyczno- krajoznawczą w Karkonosze. Miejscem docelowym był Karpacz, skąd młodzież wyruszała na wyprawy. Pierwszego dnia pomimo zmęczenia wywołanego długą podróżą wjechaliśmy kolejką krzesełkową na Kopacz, a następnie już na piechotę wspinaliśmy się na Śnieżkę. Choć początkowo wiał silny wiatr, otaczała nas gęsta mgła, to dotarłszy na sam szczyt mieliśmy wyśmienity nastrój. Droga powrotna sprawiła nam dużo radości i docierając do  Doliny Małego Stawu podziwialiśmy piękne widoki już nie pamiętając o bolących nogach. Drugiego dnia wyruszyliśmy do Niemiec, gdzie punktem centralnym naszej wycieczki było Drezno – jedno z największych miast Saksonii. Na miejscu oprowadzała nas niezwykle oryginalna pani przewodnik w przebraniu hrabiny Cieszyńskiej wzbudzając tym zainteresowanie wszystkich przechodniów. Słuchając ciekawych historycznych opowieści zwiedziliśmy Stare Miasto, Katedrę Najświętszej Marii Panny Hofkirche, zobaczyliśmy operę Tempera oraz pałac królewski Zwinger, w którym znajduje się słynna drezdeńska galeria obrazów. Zachwyciły nas dzieła Rafaela, Tycjana,El Greco i Rubensa. Dla wielu z nas wyjazd do Drezna był sprawdzianem znajomości języka niemieckiego, gdyż samodzielnie musieliśmy zakupić pamiątki oraz drobne przekąski. Nie obyło się jednakże bez języka migowego, niezawodnego w każdej sytuacji. Trzeciego dnia oglądaliśmy Karpacz oraz XII wieczną średniowieczną , świątynię Wang, która powstała w Norwegii nad jeziorem Vang. Następnie przejechaliśmy do Szklarskiej Poręby, a stąd na piechotę dotarliśmy nad wodospad Kamieńczyk, podziwiając po drodze przepiękne krajobrazy w Karkonoskim Parku Narodowym. Zmęczeni, ale zadowoleni dotarliśmy do Radoszyc w godzinach wieczornych. Wrażenia z tej wycieczki na długo zapadną w naszej pamięci.